Η θεατρική παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" στις 19 & 20 Οκτωβρίου στο πνευματικό κέντρο Πτολεμαΐδας

κοζάνη, ειδήσεις, νέα, Πτολεμαΐδα Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

μυστικές ιστορίες των γυναικών της Θεσσαλίας

Για 2 μόνο παραστάσεις στο Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας

Σάββατο 19 Οκτωβρίου στις 21:00 και Κυριακή 20 Οκτωβρίου στις 19:00

Η ΚΟΙΝ. Σ.ΕΠ. «Λαμπηδονες» (Κέντρο Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας ΑΜΕΑ – Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης) με την υποστήριξη του Δήμου Εορδαίας υποδέχεται στην Πτολεμαΐδα την παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα».

Συνεχίζοντας την πορεία της σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και έχοντας κερδίσει την ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, η παράσταση «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» σε σκηνοθεσία, έρευνα και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, έρχονται για 2 μόνο παραστάσεις στο Πνευματικό Κέντρο της Πτολεμαΐδας.

Μέρος των εσόδων θα δοθεί για τις ανάγκες του ΚΔΗΦ –ΣΥΔ «Λαμπηδόνες»

Η ΚΟΙΝ. Σ.ΕΠ. «Λαμπηδονες» (Κέντρο Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας ΑΜΕΑ – Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης) με την υποστήριξη του Δήμου Εορδαίας υποδέχεται στην Πτολεμαΐδα την παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα».

Συνεχίζοντας την πορεία της σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και έχοντας κερδίσει την ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, η παράσταση «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» σε σκηνοθεσία, έρευνα και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, έρχονται για 2 μόνο παραστάσεις στο Πνευματικό Κέντρο της Πτολεμαΐδας.

Μέρος των εσόδων θα δοθεί για τις ανάγκες του ΚΔΗΦ –ΣΥΔ «Λαμπηδόνες»

Η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση του γυναικείου σώματος της τρίτης ηλικίας και της σύνδεσης του με τη λαϊκή μαγεία, τη μαγειρική και τις τελετουργικές πρακτικές. Αφετηρία, η περιοχή της Θεσσαλίας και η παράδοσή της στις μαγικές πρακτικές που θέλει τις μάγισσες της περιοχής να έχουν παραλάβει τις μυστικές δεξιότητές τους από τη Μήδεια και να ειδικεύονται στο κατέβασμα του φεγγαριού, γνωστό και ως «το άρμεγμα του φεγγαριού». Οδηγήτριες σε αυτό το μυστικό ταξίδι, τρεις θηλυκές μορφές που συναδιαλέγονται μεταξύ του οικείου και του αρχετυπικού, της ακίνδυνης «γιαγιάς» και της επικίνδυνης θεραπεύτριας και μιλάνε για τις ζωές τους, γι’ αυτά που έμαθαν από τις παλιές. αυτά που έπαθαν ως γυναίκες και αυτά που παραδίδουν στις επόμενες.

Περνώντας τη ζωή τους στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατικής εξουσίας, οι γυναίκες της περιφέρειας του 19ου και 20ου αιώνα παρέμεναν σε μεγάλο ποσοστό στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών.

Στον Θεσσαλικό χώρο, πέρα από τις υπόλοιπες εργασίες, με τις οποίες συνέβαλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες στα χωράφια, είχαν και την ευθύνη της τροφοδότησης των μελών της οικογένειάς τους, πάντα όμως εντός του οίκου. Έτσι, ανέπτυξαν ένα μυστικό κώδικα, μια λανθάνουσα εξουσία, που στηριζόταν στη χρήση της μαγείας και της τεχνογνωσίας των βοτάνων, τα λεγόμενα «πρακτικά», στην ικανότητα του «ξεματιάσματος» και άλλων δεξιοτήτων, μέσα από τη χρήση των υλικών που χρησιμοποιούσαν και στη μαγειρική, τα βότανα και τα χόρτα της περιοχής, το λάδι, το νερό και το αλεύρι.

Αυτές οι γυναίκες που έμειναν αόρατες για χρόνια, ακόμα και για τους ερευνητές - αφού δεν θεωρούσαν άξιο καταγραφής τον λόγο μιας γυναίκας για την ιστορία ενός τόπου-, προσεγγίζονται σκηνικά από τρία αρσενικά νεαρά σώματα, επιχειρώντας να φέρουν στη σκηνή το προσωπικό και συλλογικό αφήγημα του οικείου γηρασμένου θηλυκού σώματος. Με εκφραστικά εργαλεία τις πρώτες ύλες της τελετουργικής διαδικασίας, τη μεταμφίεση, τη μάσκα και τον συντονισμό του λόγου και του σώματος, οι τρεις ηθοποιοί επιδίδονται σε ένα καταιγιστικό storytelling που ταξιδεύει από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου και τα Φαρσάλια του Λουκανού μέχρι τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία του Θωμά Ψύρρα και της Μαρούλας Κλιάφα, από παλιότερες αφηγήσεις, συνταγές και ιατροσοφικούς κώδικες του 19ου αιώνα, μέχρι σύγχρονες συνεντεύξεις που έγιναν κατά τη διάρκεια των παραστάσεων στη Θεσσαλία.

Η παράσταση Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, αποτελεί ένα work in progress πάνω στο διάλογο της παραστασιακής τέχνης με την κοινωνική ανθρωπολογία με βασικούς άξονες τους κοινωνικούς ρόλους και τις έμφυλες διαστάσεις της τροφής και των λαϊκών μαγικοθρησκευτικών πρακτικών. Το θεατρικό κείμενο μεταλλάσσεται και επαναπροσδιορίζεται διαρκώς, καθώς τροφοδοτείται από τον όγκο των συνεντεύξεων που υλοποιούνται παράλληλα με τις παραστάσεις. Το κοινό καλείται να συμμετάσχει στην έρευνα και, εφόσον το επιθυμεί, να συμβάλλει στη συνέχιση της καταγραφής της προφορικής ιστορίας που έχει ήδη ξεκινήσει από την αρχή των παραστάσεων.

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΚΑΝΟΝΙΚΟ 15 ευρω

ΜΕΙΩΜΕΝΟ [ΑΜΕΑ, ανέργων, φοιτητικό] 12 ευρω

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Βιβλιοπωλείο ΕΠΙ ΧΑΡΤΟΥ

25ης Μαρτιου 79 | τηλ. 2463053210

ΤAYTOTHTA ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Έρευνα, δραματουργική επεξεργασία, σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ντέλλας

Ερμηνεύουν: Μιχάλης Αναγνώστου,

Μανούσος Γεωργόπουλος,

Πλάτωνας Γιώργος Περλέρος

Ηχητικό περιβάλλον, πρωτότυπη μουσικη: Αλέξανδρος Κτιστάκης

Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα

Κατασκευή μάσκας: Μάρθα Φωκά

Κοστούμια: Κωνσταντίνα Μαρδίκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαντώ Κατσούγκρη

Φωτογραφίες και βίντεο προώθησης: Χαράλαμπος Βλαχοδήμος, Ηλίας Λαχανάς

Μοντάζ: Στυλιανός Βλαχοδήμος

Συνδιοργάνωση: ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π. ΛΑΜΠΗΔΟΝΕΣ

Experimenta Art Company

1

Untitled-2-2

Untitled-3

Untitled-30

Untitled-44

image

 

 

 

Δημοφιλή Νέα

Τραγουδώντας Σινεμά με το “Trio Anima” στο κινηματογραφικό διήμερο της
Σήμερα Παρασκευή 22 Νοεμβρίου στην Πτολεμαΐδα, Τραγουδώντας Σινεμά με το “Trio Anima” στο κινηματογραφικό διήμερο της
Πτολεμαΐδα - Πνευματικό Κέντρο: Φωτογραφίες & video του kozani.tv από τη συναυλία του
Ο σύλλογος
Αυτός είναι ο χάρτης των ΑΠΕ στη χώρα !

Αυτός είναι ο χάρτης των ΑΠΕ στη χώρα !


Γεωπληροφοριακό&si…

Βέρμιο: Μάθανε πως… «πράσινα ανανεωνόμαστε», πλακώσανε και οι Αμερικάνοι… (γράφει ο Π. Τσαρτσιανίδης)
«Η αγάπη άργησε μια μέρα» | Η παράσταση ξανά στην Πτολεμαΐδα την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου
Κύριε Μητσοτάκη, όλα καλά; (του Νίκου Μπογιόπουλου)

Κύριε Μητσοτάκη, όλα καλά; (του Νίκου Μπογιόπουλου)


Κατά το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, ο Νετανιάχου …